6 redenen waarom je een gratis Google Mijn Bedrijf pagina moet hebben als lokale onderneming

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Google Mijn Bedrijf is een belangrijk onderdeel van Google. Het helpt je bij je zichtbaarheid in de zoekmachine, maar ook je klanten hebben er plezier van. Door je Google Mijn Bedrijf te claimen zien zij namelijk in één oogopslag alle belangrijke informatie over jouw bedrijf. In deze blog geef ik je 5 redenen waarom je een Google Mijn Bedrijf pagina moet hebben als lokale onderneming. 

1. Google wil jouw bedrijf leren kennen

1. Google vindt het fijn om meer informatie over jouw bedrijf te hebben. Je hebt al een website waar al je gegevens opstaan en misschien staan al die gegevens ook al wel op andere pagina’s. Maar Google wil graag rechtstreeks van jou deze gegevens hebben. Dat doen ze via Google Mijn Bedrijf. Door jouw bedrijf daar te claimen geef je aan dat jij de eigenaar bent en dat de gegevens die je daar opgeeft de enige juiste zijn. Google beloont je daar dan weer voor door jouw Google Mijn Bedrijf pagina te laten zien als iemand op jouw bedrijf zoekt, en soms zelfs op zoektermen die te maken hebben met jouw bedrijf. 

2. Alle informatie in Google Mijn Bedrijf

2. Op Google Mijn bedrijf kun je jouw klant onder andere laten zien waar ze jouw bedrijf kunnen bezoeken, welke openingstijden je hanteert en wat je website is. Maar Google Mijn Bedrijf is niet alleen maar een visitekaartje. Je hebt op je pagina ook alle mogelijkheden om foto’s te laten zien van jouw bedrijf, je producten te laten zien of aanbiedingen te posten. Zie het als een extra profiel met heel veel mogelijkheden om je bedrijf eens extra op te laten vallen in Google. 

3. Goed voor je vindbaarheid in Google

3. Het is goed voor je SEO. Door een Google Mijn Bedrijf pagina aan te maken heb je nóg een plaats waar alle informatie over jouw bedrijf te vinden is. En beter nog, je hebt zelf alle invloed op wat er op je Mijn Bedrijf pagina geplaatst wordt. Je kunt je pagina dus zo invullen dat de zoektermen waar jij graag op gevonden wilt worden genoemd worden. Enne, het is van Google zelf dus je kunt er vanuit gaan dat de betrouwbaarheidsscore, die belangrijk is voor SEO, prima is. 

4. Extra etalage voor je bedrijf

4. Alle ruimte om je producten en diensten nog eens extra in de etalage te zetten. Doordat je op je Google Mijn Bedrijf pagina alle ruimte hebt om je producten of diensten in te stellen met bijbehorende omschrijving, foto’s en prijs is je Mijn Bedrijf pagina meteen een soort catalogus. Je voegt ook gemakkelijk een knop toe waarmee je bezoeker meteen kan kopen of meer informatie kan vinden, linkt deze aan de bijbehorende pagina op je website en klaar. 

5. Makkelijk vindbaar op Google Maps

5. Je klant kan via het kaartje dat getoond wordt nadat je je adresgegevens ingevuld hebt heel makkelijk via Maps naar jouw bedrijf navigeren. Dus heb je een restaurant en komt je klant vanavond eten? Door jou te Googelen krijgen ze een kaartje te zien met je adres en hoeven ze alleen nog maar op route te klikken. Zo maak je het je klanten wel héél makkelijk om naar je toe te komen. En we weten, hoe makkelijker je het je klant maakt, hoe groter de kans dat ze bij je kopen (of komen eten ;-))

6. Makkelijk reviews plaatsen

Op Google Mijn Bedrijf kunnen je klanten ook heel makkelijk reviews achterlaten. En dat is weer fijn voor potentiële klanten die jouw bedrijf tegenkomen op Google. We checken tenslotte allemaal reviews voor we iets kopen of een dienst afnemen. Als je je klant vraagt om een review over jouw bedrijf achter te laten kun je ze een linkje meesturen die ze rechtstreeks naar de review sectie op jouw Mijn Bedrijf pagina stuurt. Voor hen is het dan enkel nog iets typen en op verzenden klikken. Zo makkelijk was reviews verzamelen nog nooit!

7. Het is gratis!

Oké, stiekem nog een zevende reden waarom je Google Mijn Bedrijf pagina moet hebben als lokale onderneming: het is gratis! Het enige dat je hoeft te doen is je bedrijf claimen. Je krijgt dan een kaart van Google via de post (dit duurt een aantal dagen) en met de code die op die kaart staat bevestig je dat jij inderdaad de eigenaar bent van het bedrijf op dat adres. Zodra je dat bevestigt hebt kun je los! 

Ik wil ook zo’n Google Mijn Bedrijf pagina!

Denk jij nu na het lezen van deze blog: zo’n Google Mijn Bedrijf pagina, dat lijkt me wel wat maar ik heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken? Niet getreurd, ik help je er graag bij. Tot en met 31 juli 2020 doe ik dat zelfs voor een speciaal actietarief. Kijk hier om te zien wat ik voor je kan betekenen en hoe je je aanmeldt!