Wat zijn de cruciale onderdelen van een landingspagina?

Video afspelen

Hey! Joyca hier, van Planet Webdesign. Welkom bij de tweede video die hoort bij het whitepaper ‘7 tips voor meer leads’.

 

In deze video gaan we het hebben over de cruciale onderdelen van een landingspagina. 

 

Een landingspagina bestaat uit elementen die elkaar versterken. In deze video ga ik je drie onderdelen laten zien die absoluut niet mogen missen op jouw landingspagina.

 

Als eerste: verkoop voordelen, geen onderdelen. Je bezoeker komt op jouw landingspagina en die heeft een probleem. En dat probleem moet opgelost worden. Het einddoel halen is dan ook belangrijker dan de manier waarop dat gebeurt. Denk bijvoorbeeld aan dat je last hebt van je rug. Je gaat daarvoor naar een fysiotherapeut. Die fysiotherapeut gaat jou tot in detail vertellen wat het behandelplan wordt. Het is natuurlijk heel interessant om dat allemaal te weten, maar uiteindelijk wil jij gewoon van je rugpijn af. Dat is het belangrijkste. 

Focus je dus ook vooral op het beschrijven van de toekomst. Hoe ziet de toekomst van jouw bezoeker er uit nadat ze met jou samengewerkt hebben? Wat zijn de voordelen die jij hen kan bieden? 

Specificaties en onderdelen van jouw product of dienst zijn heel belangrijk maar ze zijn absoluut niet het állerbelangrijkst. Focus je dus op die voordelen en de toekomst die jij kunt bieden. 

 

Het tweede onderdeel: vertrouwen. Vertrouwen is ontzettend belangrijk. 

Begin met te vertellen wie jij bent en wat jouw visie is. De ervaring die jij hebt is ontzettend interessant, maar benoem alleen wat belangrijk is voor jouw doelgroep. 

Je bezoeker wil vooral de bevestiging dat jij de expert bent. Het gebruiken van reviews van eerdere klanten is daar dan ook perfect voor. Die reviews laten zien dat jij eerder al mensen goed geholpen hebt met hun probleem oplossen. Dat schept dus ook vertrouwen. 

Als je specifieke reviews hebt die gericht zijn op een van jouw Unique Selling Points dan zijn deze extra waardevol. Daarmee laat jij zien dat jouw USP écht jouw USP is. 

 

En dan, waar je uiteindelijk je bezoeker wil hebben: bij de Call-to-Action.

Benoem nog even kort de belangrijkste punten. Benoem ook hier weer de voordelen en niet de onderdelen. 

Zorg dat iedere knop die je gebruikt overduidelijk een knop is. Er mag absoluut geen enkele twijfel over bestaan. Maak de tekst op die knop actief. Dus: koop nu, ik wil dat ebook of stuur mij die offerte. 

Maak de conversie zo simpel als het kan. Als jij alleen een naam en e-mailadres nodig hebt, ga dan niet om een huisadres vragen. Dat heb je helemaal niet nodig en het zorgt ervoor dat het je bezoeker sneller afschrikt dan dat deze klant bij jou wordt. 

 

Wil jij nou input op jouw landingspagina? Ben je al bezig met optimaliseren of wil je dat wel gaan doen maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Je kunt met mij een gratis strategiegesprek boeken. Die duurt 30 minuten en dan gaan we samen naar jouw landingspagina kijken. Welke punten kunnen er beter en welke zijn al goed? Wat kun je nog verder optimaliseren, zijn er nog bepaalde dingen die je kunt aanpassen? Daarmee kun jij vervolgens verder om jouw landingspagina te optimaliseren. Hieronder kun je meteen boeken en dan spreek ik je hopelijk snel! 

Wil je meteen aan de slag met het optimaliseren van jouw website?

Plan hieronder je gratis strategiegesprek. Ik ga samen met jou kijken naar jouw website en landingspagina’s om een plan van aanpak te maken. Zodat ook jouw website geoptimaliseerd is om leads te verzamelen.

Joyca Kuijpers - Planet Webdesign